Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΟΜΕΝΣ : Συντάξεις Στρατιωτικού Προσωπικού - Ασφαλιστικό 1990-1992


Ερώτηση κατέθεσε η  Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών προς τους Υπουργούς  Εθνικής Άμυνας Κο Νικόλαο Παναγιωτόπουλο, Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κο Κωστή Χατζηδάκη, Υφυπουργό Εθνικής Άμυνας Κο Αλκιβιάδη Στεφανή, Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθ. Κο Παναγιώτη Τσακλόγλου και τους Βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων καθώς και στον Γενικό Γραμματέα ΥΕΘΑ Κο Αντώνιο Οικονόμου

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών - Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ,  επανέρχεται στο θέμα του άδικου συνταξιοδοτικού καθεστώτος που διέπει τους στρατιωτικούς όλων των κατηγοριών και προελεύσεων που κατατάχθηκαν στις Ε.Δ. από 01-07-1990 έως 31-12-1992.

Πιο συγκεκριμένα :

Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί, Αξιότιμοι κ.κ. Βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων, Αξιότιμε κ. Γενικέ Γραμματέα, Αξιότιμοι κ.κ. Αρχηγοί,

1. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών - Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ, σε συνέχεια των (θ), (ι) και (ια) σχετικών εγγράφων της επανέρχεται στο θέμα του άδικου

συνταξιοδοτικού καθεστώτος που διέπει τους στρατιωτικούς όλων των κατηγοριών και προελεύσεων που κατατάχθηκαν στις Ε.Δ. από 01-07-1990 έως 31-12-1992.

2. Από τα άρθρα 22 και 43 του Ν.2084/92 προκύπτει ότι «παλαιός ασφαλισμένος» νοείται ο υπάλληλος ο οποίος, ανεξάρτητα από το χρόνο διορισμού του στο Δημόσιο, έχει ασφαλισθεί για πρώτη φορά σε ασφαλιστικό οργανισμό κύριας ασφάλισης, συμπεριλαμβανομένου και του Δημοσίου, μέχρι 31-12-1992. Από 01-01-1993 και μετά νοείται «νέος ασφαλισμένος».

3. Η αλλαγή στο ασφαλιστικό των στρατιωτικών που θεσπίστηκε με τον N.3865/2010 αύξησε το χρόνο παραμονής στην Υπηρεσία. Έτσι με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 20 του ν. 3865/2010, επήλθε από 01-01-2011 μία σταδιακή αύξηση των ετών υποχρεωτικής συντάξιμης υπηρεσίας για αυτούς που θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα, ήτοι συμπληρώνουν 24 ½ έτη πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας, μέχρι την 31-12-2014.

4. Η οριοθέτηση αυτών των ρυθμίσεων δημιούργησε μια δυσμενή διακριτική μεταχείριση για τα στελέχη που εντάχθηκαν στις Ένοπλες Δυνάμεις από 01-07-1990 έως 31-12-1992, αποκόπτοντάς τους από το κύριο σώμα της κατηγορίας των «παλαιών ασφαλισμένων», στην οποία ανήκαν και στην οποία συμπεριλαμβάνονταν πριν όσοι κατετάγησαν από 01-01-1984 έως 31-12-1992. Έτσι δεν δόθηκε η δυνατότητα για μία ομαλή χρονική μετάβαση και ταυτόχρονα δημιουργήθηκαν νομικά και πρακτικά προβλήματα αφού οι ρυθμίσεις αφορούν μόνο τους «παλαιούς ασφαλισμένους» που κατατάχτηκαν στις ΕΔ μέχρι την 30-06-1990, παραλείποντας αυτούς που κατατάχτηκαν από 01-07-1990 μέχρι την 31-12-1992, παρ’ όλο που ανήκουν στην κατηγορία των «παλαιών ασφαλισμένων».

5. Η Υπηρεσία αντιλήφθηκε το μείζον πρόβλημα που προέκυψε και ενώ προσπαθεί να το επιλύσει εδώ και δέκα (10) έτη, δεν έχει μέχρι σήμερα καταστεί αυτό δυνατό και δεν έχει αποκατασταθεί ακόμα αυτή η διαχρονική αδικία. Επίσης έχουν περιέλθει σε γνώση μας κυρίως οι παρακάτω ενέργειες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας:

α. Την 22 Ιουλ 2013 διαβιβάστηκε με το (δ) σχετικό έγγραφο από το ΣΓ ΑΝΥΕΘΑ προς την ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ, το σχέδιο προσθήκης τροπολογίας για τη σύνταξη και υποβολή μελέτης τυχόν οικονομικής επιβάρυνσης.

β. Την 07 Οκτ 2013 απεστάλη το (ε) σχετικό έγγραφο από το ΣΓ ΑΝΥΕΘΑ προς το ΕΓΑ/ΓΕΕΘΑ, για να εισηγηθεί προτεινόμενο σχέδιο νόμου, αιτιολογική έκθεση και έκθεση οικονομικής επιβάρυνσης.

γ. Την 23 Νοε 2015 διαβιβάστηκε το (στ) έγγραφο από το ΥΠΕΘΑ προς το Υπουργείο Οικονομικών στο οποίο μεταξύ άλλων αναγράφεται ότι «Ύστερα από τα παραπάνω προκειμένου να αποκατασταθεί το αίσθημα της αδικίας που διακατέχει τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, λαμβάνοντας υπόψη το δύσκολο έργο που επιτελούν και κάτω από αντίξοες πολλές φορές συνθήκες διαβίωσης, καθώς επίσης να αρθεί και η αδικία σε βάρος των στελεχών που κατατάχτηκαν στις Ένοπλες Δυνάμεις από 1-7-1990 έως 31-12-1992 και ανήκουν στην κατηγορία των «παλαιών ασφαλισμένων», έχουμε την άποψη ότι οι διατάξεις των παραγράφων 2, 3, του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 4 του άρθρου 20 και της παραγράφου 4 του άρθρου 22 του Ν. 3865/2010, θα πρέπει να τροποποιηθούν».

δ. Την 05 Μαρ 2020 διαβιβάστηκε το (ιβ) σχετικό έγγραφο από το ΥΠΕΘΑ προς το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στο οποίο μεταξύ άλλων (στη σελίδα 12) αναγράφεται «Για λόγους χρηστής διοίκησης και ίσης μεταχείρισης, φρονούμε ότι οι διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 20 του Ν.3865/2010, θα πρέπει να τροποποιηθούν, προκειμένου να επιφέρουν μία δίκαιη μεταχείριση σε όσους ανήκουν στην κατηγορία των παλαιών ασφαλισμένων. Σημειώνεται ότι, οι προτάσεις του ΥΠΕΘΑ επί του θέματος σας έχουν διαβιβαστεί με το (ε) σχετικό συνημμένο έγγραφο της Υπηρεσίας μας».

6. Προκειμένου να θεραπευτούν - τροποποιηθούν οι ανεπάρκειες του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου έχουν υποβληθεί τα τελευταία έτη πολλαπλά ερωτήματα μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου από πολλά διαφορετικά κόμματα μεταξύ των οποίων είναι και τα παρακάτω:

α. Την 27 Φεβ 2013 από τον Βουλευτή της ΝΔ Κο Σπυρίδων - Άδωνι Γεωργιάδη και νυν Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

β. Την 12 Μαρ 2015 από την Βουλευτή του ΚΙΝΑΛ Κα Φώφη Γεννηματά και νυν Πρόεδρο του ΚΙΛΑΛ.

γ. Την 16 Ιουν 2015 από δεκαεννέα (19) Βουλευτές της ΝΔ.

δ. Την 29 Ιουν 2020 από τους Βουλευτές του ΚΙΝΑΛ Κο Βασίλη Κεγκέρογλου και Κο Γιώργο Μουγκλιώτη.

ε. Την 11 Νοε 2020 από τον Βουλευτή της ΝΔ Κο Κωνσταντίνο Μαραβέγια.

Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί, Αξιότιμοι κ.κ. Βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων, Αξιότιμε κ. Γενικέ Γραμματέα, Αξιότιμοι κ.κ. Αρχηγοί,

7. Οι διατάξεις του άρθρου 20 του Ν.3865 που αφορούν τους στρατιωτικούς συντάχθηκαν στο παρελθόν από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και στάλθηκαν στο Υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να περιληφθούν στο υπό κατάρτιση τότε συνταξιοδοτικό νομοσχέδιο. Από την εφαρμογή των διατάξεων αυτών επί σειρά πολλών ετών το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας έχει αντιληφθεί ότι πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες τροποποιήσεις στην νομοθεσία για λόγους χρηστής διοίκησης και ίσης μεταχείρισης, σε όσους ανήκουν στην κατηγορία των «παλαιών ασφαλισμένων».

8. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών - Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ ταυτίζεται πλήρως θεματικά με τις προτάσεις του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και σας καλεί να εντάξετε στις προτεραιότητες σας την επίλυση αυτής της οφθαλμοφανέστατης χρόνιας αδικίας στα πλαίσια της δίκαιης και ίσης μεταχείρισης και να υπάρξει ένα μεταβατικό στάδιο ομαλής μετάπτωσης από το παλαιό στο νέο νομοθετικό πλαίσιο. Επίσης σας καλεί να προβείτε στις απαιτούμενες ενέργειες με νομοθετική πρωτοβουλία διευθετώντας το στα πλαίσια της δικαιοσύνης και της ισονομίας με επίκεντρο την βέλτιστη λύση προς όφελος του προσωπικού γνωρίζοντας ότι δεν πρέπει να διαιωνίζεται επ΄ αόριστον αυτή η διαχρονική αδικία που δεν επιφέρει καμία πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση.

9. Συναφώς προκειμένου να αποκατασταθούν και να θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα ως «παλαιοί ασφαλισμένοι» οι στρατιωτικοί όλων των

κατηγοριών και προελεύσεων που κατατάχθηκαν στις Ένοπλες Δυνάμεις από 01-07-1990 έως 31-12-1992 προτείνονται να ενταχθούν σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων οι εξής τροποποιήσεις:

α. Η παράγραφος 4 του άρθρου 22 του Ν.3865/2010 καταργείται.

β. Οι παράγραφοι 2 και 3 του άρθρου 20 του Ν.3865/2010 αναδιατυπώνονται ως εξής:

«2. Για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος αυξάνονται σταδιακά, από 01-01-2011 τα έτη συνολικής συντάξιμης υπηρεσίας που απαιτούνται για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος, 24 ½ έτη συντάξιμης υπηρεσίας, ως ακολούθως:

- το έτος 2011, απαιτούνται πλέον 26 έτη πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας.

- το έτος 2012, απαιτούνται 27 έτη πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας.

- το έτος 2013, απαιτούνται 28 έτη πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας.

- το έτος 2014, απαιτούνται 29 έτη πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας.

- το έτος 2015, απαιτούνται 30 έτη πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας.

- το έτος 2016, απαιτούνται 31 έτη πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας.

- το έτος 2017, απαιτούνται 32 έτη πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας.

3. Για όσους θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31-12-2017 (συμπλήρωση 24 ½ ετών πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας), ο τρόπος υπολογισμού της σύνταξης, ως προς τις κατηγορίες προσωπικού των παραγράφων 1 και 2, ρυθμίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 42 του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων (ΠΔ169/2007) και του άρθρου 1 του Ν.3029/2002.

Για όσους θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης από 01-01-2018 και μετά, η σύνταξή τους υπολογίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 3 και 4 του νόμου αυτού, εξαιρουμένων όσων έχουν καταταγεί από 01-01-1993 μέχρι 31-12-1995, των οποίων ο πραγματικός συντάξιμος χρόνος προσαυξάνεται κατά 3 έτη, με καταβολή εισφοράς για την αναγνώριση που υπολογίζεται με βάση τα ποσοστά εισφορών κλάδου σύνταξης και τις συντάξιμες αποδοχές που ίσχυαν όταν πραγματοποιήθηκε η συγκεκριμένη κάθε φορά υπηρεσία».

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο Α/ΓΕΕΘΑ στην περιοχή ευθύνης του Δ΄Σώματος Στρατού για τις "τελευταίες πινελιές"...

Την Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2021 ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος στο πλαίσιο της Εθνικής Διακλαδικής Άσκησης Μεγάλης Κλίμακας «ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ – 21» μετέβη στην Περιοχή Ευθύνης του Δ΄ Σώματος Στρατού στο Νομό Έβρου.

Πρόσθετα Δικαιολογητικά Υποψήφιων Επαγγελματιών Οπλιτών (ΕΠ.ΟΠ)

  Το ΓΕΕΘΑ ενημερώνει ότι λόγω της παράτασης της ημερομηνίας υποβολής των δικαιολογητικών μέχρι την Παρασκευή 24 Ιουνίου 2022 στις προκηρύξεις πρόσληψης των Επαγγελματιών Οπλιτών (ΕΠ.ΟΠ) του Στρατού Ξηράς, του Πολεμικού Ναυτικού, της Πολεμικής Αεροπορίας και του Κοινού Νομικού Σώματος, οι υποψήφιοι που έχουν καταθέσει δικαιολογητικά μέχρι την Τρίτη  26 Απριλίου 2022 και έχουν αποκτήσει μετά την ημερομηνία αυτή επιπλέον γραμματικές γνώσεις ή προσόντα που επηρεάζουν τη μοριοδότησή τους, δύναται να υποβάλλουν τα επιπλέον δικαιολογητικά στις παρακάτω διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail):    - Για τον Στρατό Ξηράς: epop.katataxi@army.gr  - Για το Πολεμικό Ναυτικό: epop@navy.mil.gr - Για την Πολεμική Αεροπορία: epop.epitropes@haf.gr - Για το Κοινό Νομικό Σώμα: geetha_dsl@stratologia.gr

Πολύτιμη συνδρομή του ΓΕΕΘΑ κοντά στους σεισμόπληκτους του Αρκαλοχωρίου (ΒΙΝΤΕΟ)

Το ΓΕΕΘΑ στο πλαίσιο της κοινωνικής του προσφοράς και της συνδρομής των Ενόπλων Δυνάμεων στον κρατικό μηχανισμό σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, από την πρώτη στιγμή μετά τον σεισμό στο Αρκαλοχώρι στο Ηράκλειο της Κρήτης ενήργησε ως ακολούθως: