Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ανοιχτές οι πύλες του Πολεμικού Ναυτικού για το κοινό

Ανοιχτές οι πύλες του Πολεμικού Ναυτικού για το κοινό  για της τριήμερες εκδηλώσεις στη Θεσσαλονίκη από 26 εώς και 28 Οκτωβρίου, ο κόσμος θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά τον στόλο του πολεμικού Ναυτικού καθώς και το προσωπικό των σκαφών.



Στην Θεσσαλονίκη βρίσκονται :

Η φρεγάτα Ναβαρίνο ΙΙΙ είναι μια από τις κύριες μονάδες επιφανείας του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, με το χαρακτηριστικό αριθμό F-461. Είναι φρεγάτα τύπου 'S', όμοια με τις φρεγάτες ‘Αιγαίον IV’ και ‘Αδρίας III’



Το αρματαγωγό L-173 Είναι ένα από τα πέντε Α/Γ τα οποία κατασκευάστηκαν στα Ναυπηγεία Ελευσίνας μετά από παραγγελία του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης. Καθελκύστηκε στις 16 Δεκεμβρίου 1988 και παραδόθηκε στο Ελληνικό Ναυτικό στις 30 Μαΐου με πρώτο κυβερνήτη τον Αντχο Γ. Ντούνη ΠΝ.

Το αρματαγωγό "Χίος" L-174 είναι ένα σύγχρονο πλοίο εκτοπίσματος 4.400 τόνων, ικανό να μεταφέρει 4 αποβατικές ακάτους, ένα ταχύπλοο φουσκωτό σκάφος και 22 άρματα μάχης ή 30 φορτηγά και άλλα οχήματα, καθώς και δύναμη 287 στρατιωτών. Διαθέτει ελικοδρόμιο για την υποστήριξη ενός ελικοπτέρου και ο οπλισμός του περιλαμβάνει ένα πυροβόλο "ΟΤΟ - MELARA" των 76 mm στην πλώρη, δύο πυροβόλα "Bofors" των 40 mm και δύο πυροβόλα των 20 mm στη γέφυρα.

Κατά τη τελετή εντάξεως του πρώτου αρματαγωγού "Χίος" στο στόλο του Πολεμικού Ναυτικού (30 Μαΐου 1996), ο αρχηγός ΓΕΝ αντιναύαρχος Λεωνίδας Παλιογιώργος επεσήμανε την ανάγκη για αναβάθμιση των ικανοτήτων του Πολεμικού Ναυτικού, προκειμένου να αντιμετωπίσει την τουρκική απειλή. Προς τούτο, ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι τα αρματαγωγά κλάσης ΣΑΜΟΣ έχουν σχεδιαστεί εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στα ναυπηγεία Ελευσίνας με συμμετοχή του Εθνικού Μετσόβιου πολυτεχνείου, ενισχύοντας έτσι την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία.

Το πρόγραμμα ήταν ιδιαίτερης σημασίας για το Πολεμικό Ναυτικό, το οποίο βασιζόταν μέχρι τότε σε 6 σκάφη της κατηγορίας "LST" με χρονολογία κατασκευής από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, με περιορισμένες δυνατότητες και αυξημένες ανάγκες συντήρησης και κόστους λόγω ηλικίας.

Η σύμβαση με τα ναυπηγεία Ελευσίνας για την κατασκευή πέντε νέων αρματαγωγών είχε υπογραφεί το Μάιο του 1986, αλλά δεν ήταν δυνατό να προβλεφθεί ότι το πρώτο πλοίο της κλάσης θα ήταν έτοιμο προς παράδοση οκτώ χρόνια αργότερα και αυτό λόγω καθυστερήσεων από τα προβλήματα ιδιοκτησιακού καθεστώτος, τα οποία αντιμετώπισαν τα ναυπηγεία.

Φωτορεπορτάζ: Χρήστος Ευσταθίου

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θωμάς Ντιντιός ΣΟΕΔ : Τι σημαίνει ελαφράς υπηρεσίας ; Ο Αντιπρόεδρος της ΣΟΕΔ μιλά για όλους και για όλα...

Ο Αντιπρόεδρος του Σωματείου Οικογενειών Ενόπλων Δυνάμεων (ΣΟΕΔ) και στέλεχος της Πολεμικής Αεροπορίας Θωμάς Ντιντιός, "άνοιξε τα χαρτιά του" και μίλησε για όλους και για  τα καθημερινά προβλήματα των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.

"Έφοδος"... στη Φρεγάτα "Ψαρά" από την Μονάδα Υποβρυχίων Αποστολών

Από τις πιο δύσκολες ναυτικές επιχειρήσεις είναι οι γνωστές ως "ΜΙΟ"... Αυτή την φορά διεξήχθησαν σε συνεργασία  με προσωπικό επίλεκτων μονάδων βατραχανθρώπων από Ελλάδα Κύπρο και ΗΠΑ. 

Διακλαδική άσκηση «BRIGHT STAR 21» με την συμμετοχή 8 χωρών μεταξύ τους και η Ελλάδα

Από την Πέμπτη 2 έως την Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2021 θα πραγματοποιηθεί στην ευρύτερη περιοχή της Αλεξάνδρειας στην Αίγυπτο, η πολυεθνική διακλαδική άσκηση «BRIGHT STAR 21».